Om konstföreningen

Åke & Guy I Mario Rojas

Lysekils Konstförening bildades redan 1945 och är ansluten till Sveriges Konstföreningars Riksförbund. Föreningens huvudsyfte är att driva Lysekils konsthall och sprida intresse och kunskap om konst till besökarna. I konsthallen anordnas runt 15 – 17 utställningar varje år.

Vi jobbar ständigt med att utveckla verksamheten. En viktig del i arbetet är att nå unga människor och väcka deras nyfikenhet för konst i alla former. Idag har föreningen  ca 200 medlemmar.

Konstlotteri

Varje år i november arrangerar föreningen konstlotteri för sina medlemmar. Då lottas ut hela årets inköp av konst.  Medlemmarna deltar i dragningen med sina medlemsnummer. Vinnare, som är med vid utlottningen, får i turordning välja det konstverk de önskar, av de verk som är kvar när deras tur kommer. Är man inte närvarande får man sig tilldelad det konstverk som har högst pris av dem som är kvar. Vinnare, som inte är med på utlottningen, kontaktas per telefon och kan hämta sin vinst vid ett senare tillfälle.

Medlemmar

Hur blir man medlem?

Betala in 300kr på Bg: 5658-2646 eller Swish 123 309 4059, lämna namn och adress, då kommer medlemskort med nr på posten när vi registrerat er som medlem.

Som medlem i Lysekils Konstförening får du hem information om allt som händer i föreningen – vernissagekort, kallelser till möten, konstlotteri, föreläsningar, konstresor m.m. För att vara medlem betalar du en årsavgift på 300 kr.

Ditt medlemsnummer är även ditt lottnummer i konstlotteriet som sker i november. All konst som konstföreningen köper in under året lottas då ut till medlemmarna.

Här nedan kan du fylla i dina uppgifter och skicka in din ansökan om att bli medlem.

Medlemsansökan

Vänligen skriv in följande kod i fältet nedan:

Föreningens samarbetspartner

Sverigeskflogga      liggande_gif_svart